Epilacja laserowa

Usuwanie owłosienia przy użyciu lasera diodowego (Epilacja laserowa) jest obecnie najskuteczniejszą metodą depilacji. Posiadamy najnowszej generacji laser diodowy 808nm z funkcją chłodzenia naskórka co znacznie zwiększa komfort pacjenta.

Laser diodowy działa tylko powierzchownie, nie wpływając na funkcje organizmu. Emituje łagodną wiązkę promieni, przenikającą przez skórę aż do mieszka włosowego, powodując jego uszkodzenie i stopniowy zanik. Ponieważ działanie lasera skierowane jest na melaninę, im więcej tego pigmentu we włosach, tym lepsze będą rezultaty. Tylko włosy znajdujące się w fazie wzrostu, czyli w fazie anagen reagują na światło lasera. Pozostałe włosy znajdują się w fazie katagen i telogen, czyli fazie przejściowej i fazie spoczynku, których okres trwania wynosi od 2 tygodni do sześciu miesięcy. Dlatego też zabiegi epilacji laserem diodowym muszą być powtórzone minimum 3-4 razy w odstępie 4-9 tygodni.

Po kilku zabiegach osiąga się zwykle trwałą redukcję owłosienia rzędu 80% – pozostałe włoski są cieńsze i delikatniejsze.

Epilacja laserowa

Epilacja laserowa trwałe przeciwwskazania:

• włosy siwe (w miejscu przeznaczonym do depilacji)
  • przewlekłe choroby skóry, np. bielactwo, łuszczyca, zaburzenia pigmentacji skóry
  • tendencje do powstawania przebarwień lub bliznowców
  • cukrzyca
  • epilepsja
  • nadwrażliwość na światło
  • choroby nowotworowe
  • choroby endokrynologiczne, choroby autoimmunologiczne
  • choroby serca, wszczepiony rozrusznik serca

„Czasowe” przeciwwskazania:

• ciąża i okres karmienia
  • aktywne infekcje skóry w obrębie zabiegu (bakteryjne, wirusowe, grzybicze) min. 2 tyg. przerwy
  • świeża opalenizna również solarium – 4 tyg. przerwy
  • owłosienie usunięte depilatorem, woskiem, plastrami lub pęsetą (w ciągu czterech tygodni przed zabiegiem)
  • peeling chemiczny lub mechaniczny wykonany do dwóch tygodni przed zabiegiem
  • dermabrazja laserowa w ciągu trzech miesięcy przed zabiegiem depilacji
  • wykonane w przeszłości niektóre zabiegi chirurgiczne lub dermatologiczne
  • picie herbatek ziołowych (dziurawiec, nagietek, pokrzywa, skrzyp polny, herbatki Figura1 i Figura2)
  • przyjmowanie leków antydepresyjnych, psychotropowych lub sterydów
  • zażywanie witaminy A i jej pochodnych (odstawić min. 2 tygodnie przed zabiegiem)
  • przyjmowanie przez ostatnie sześć miesięcy Roaccutanu oraz wszelkie terapie retinoidami
  • stosowanie leków  lub kremów z retinolem i antybiotyków z grupy tetracyklin
  • stosowanie leków obniżających krzepliwość krwi

Postępowanie przed zabiegiem epilacji włosów laserem diodowym:

1. Dobę przed zabiegiem należy ogolić maszynką miejsca przeznaczone do epilacji – nie stosować depilatora ani pęsety.
  2. Bezpośrednio przed epilacją laserem skóra musi być czysta i nienatłuszczona.
  3. Miesiąc przed zabiegiem nie wolno się opalać, używać samoopalaczy, depilatora, wosku lub kremów do depilacji. Stosowanie preparatów z witaminą A, retinoidami (np. Isotrexin, Differin, Zorac, Retin A i inne), witaminą C i kwasami owocowymi w miejscu depilowanej powierzchni wymaga 2 tygodni przerwy przed każdym zabiegiem.
  4. Preparaty o działaniu złuszczającym należy odstawić tydzień wcześniej.
  5. Terapia doustna retinoidami (np. Roaccutane) wymaga półrocznej przerwy pomiędzy końcem kuracji i pierwszym zabiegiem.
  6. Leki fotouczulające, suplementy diety i zioła o takim działaniu (m.in. dziurawiec, nagietek, skrzyp polny, pokrzywa, np.; herbata Figura 1, 2) wymagają odstawienia na l tydzień przed zabiegiem.

Po zabiegu:

Przez ok. 2-3 dni po zabiegu może utrzymywać się delikatne zaczerwienienie oraz lekki obrzęk okołomieszkowy. W tej sytuacji można stosować pantenol lub alantan, aby złagodzić objawy oraz przyspieszyć procesy regeneracyjne skóry.

Przez 4-5 dni po zabiegu nie należy stosować żadnych kosmetyków na bazie alkoholu, nie nakładać makijażu, przez dwa tygodnie także stosować peelingów i innych specyfików złuszczających na miejsca, na których był wykonany zabieg depilacji. Skórę należy nawilżać łagodnym kremem.

Miedzy zabiegami nie należy się opalać, stosować samoopalaczy, leków światłouczulających, ziół nagietka czy dziurawca, a także nie stosować żadnej innej metody depilacji poza goleniem maszynką.

Po zabiegu depilacji laserem diodowym włosy zaczynają przesuwać się w kierunku powierzchni skóry. Sztywne i szorstkie włosy można ogolić maszynką. Po ok. 2-4 tygodniach martwe włosy wypadną. Przyjmuje się, że po pierwszym zabiegu nie odrasta ok. 30-40% włosów ciemnych (włosy anagenowe). Po trzech zabiegach ok. 80-90%. Pacjenci o włosach cieńszych lub nie w pełni ciemnych, muszą liczyć się ze słabszym efektem (przyczyną jest zbyt mała zawartość melaniny w mieszku)

Pierwszy zabieg poprzedzony jest wywiadem i konsultacją.

Przed zabiegiem wykonywana jest próba laserowa celem dopasowania dawki energii.

epilacja-laserowa Epilacja laserowa

FAZA ANAGEN – faza wzrostu włosa trwa ok. 2-6 lat